تخصیص اعتبار ویژه برای یادگیری مهارت در شرایط واقعی کار




تخصیص اعتبار ویژه برای یادگیری مهارت در شرایط واقعی کار

کار و همکاری





تخصیص اعتبار ویژه برای یادگیری مهارت در شرایط واقعی کار

افزایش دادن:

فصل اقتصاد – معاون وزیر کار با بیان اینکه “حدود یک میلیون و 400 هزار واحد صنفی آماده و پتانسیل مشارکت در اجرای طرح “یادگیری در محیط کار واقعی” هستند، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بودجه ویژه ای را برای مهارت آموزی در محیط کار واقعی اختصاص داد.

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، اظهار داشت: تجربه و تحقیقات نشان می دهد که بهترین راه برای تحصیل، یادگیری در محیط کار واقعی است.
وی افزود: 30 درصد از آموزش های مهارتی ارائه شده از طریق این سازمان به صورت تئوری و 70 درصد آموزش ها به صورت عملی است و افراد در آموزش در محیط کار واقعی به واحدهای کارگاهی معرفی می شوند و تحت پوشش بیمه حوادث هستند که طبق آمار، بیش از 80 درصد این افراد جذب بازار کار می شوند و این طرح باعث افزایش بهره وری ملی می شود.
اهمیت یادگیری مهارت ها برای یافتن شغل/ 55 درصد کارگران ماهر جذب بازار کار می شوند.
معاون وزیر کار با اشاره به نقش مهم تشکل های کارگری در آموزش مستقیم فضای واقعی کار گفت: آموزش و مهارت آموزی نیروی کار را در مراکز همبسته و بین فروشگاهی و تا ابتدای سیزدهم ماه جاری رصد می کنیم. دولت 547 مرکز کارگاهی متحد داشتیم که اکنون این تعداد به هزار واحد رسیده و به 527 واحد رسیده و تا پایان سال تعداد این واحدها به 2 هزار واحد خواهد رسید. امیدواریم هر کارخانه ای یک کارگاه داشته باشد، ما نیز برای ارتقای کیفیت این مراکز تلاش می کنیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته آمار اجرای طرح آموزش در شرایط واقعی کار در خوشه های آموزشی صنعت 51 درصد، خوشه های بخش خدمات 34 درصد، کشاورزی 8 درصد، فرهنگ و هنر 7 درصد بوده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: مرکز دولتی و آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد از جمله ظرفیت های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که با همکاری یک میلیون و 400 هزار بازرگانی اتحادیه ها و اجرای طرح ارتقای صلاحیت در محیط کار واقعی انقلاب بزرگی را در آموزش های مهارتی کشور به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: شبکه گسترده اتحادیه های صنفی یک شبکه بسیار ارزشمند و ملی است که ظرفیت گسترده ای برای مسائل مهارتی ایجاد کرده است. بررسی ها نشان می دهد که حدود یک میلیون و 400 هزار اتحادیه از مجموع 3 میلیون اتحادیه مایل و قادر به مشارکت در طرح یادگیری واقعی کار هستند که شامل اتحادیه های یک نفره تا چند نفره است.
معاون وزیر کار ادامه داد: در این طرح علاوه بر مهارت های کاری، مهارت های نرم از جمله تعامل سازنده و ارتباط با مخاطبان نهادینه شده است، بنابراین سازمان های آموزش حرفه ای کشور بودجه ویژه ای را برای مهارت آموزی اختصاص می دهند. در یک محیط کار واقعی در نظر گرفته شود.
نیا حسینی تصریح کرد: آموزش و ارتقای نیروی کار را در مراکز همجوار و فراصنعتی رصد می کنیم و 87 هزار و 857 نفر از این دوره در 6 ماهه نخست امسال موفق به کسب و ارتقای مهارت های لازم در رشته ها شدند. شعب، اتحادیه ها، اصناف و…
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بهترین نوع آموزش را آموزش در شرایط واقعی کار دانست و خاطرنشان کرد: کسب مهارت در شرایط واقعی کار، تفکر استراتژیک، ایجاد انگیزه و ایجاد تجربه برای کارفرمایان و کارکنان است.
انتهای پیام/







حتما بخوانید:
امنیت شغلی، تقاضای کارگران برای بقیه زمین



دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagrabetebetgeciktirici hapOmeglejoybetMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsüvebahis