زادپاش برای ناوگان هوایی چه خواهد کرد؟




زادپاش برای ناوگان هوایی چه خواهد کرد؟

افزایش دادن:

گروه اقتصاد – یک کارشناس صنعت هوانوردی گفت: با توجه به بحث تحریم ها نمی توانیم از نهادهای بین المللی برای تامین منابع مالی برای خرید هواپیما و نوسازی ناوگان استفاده کنیم، بنابراین باید چنین موسسه ای در داخل ایران ایجاد کنیم که بانک ها بتوانند در آن فعالانه اقدام کنند. در این زمینه شرکت کنند.

علیرضا منظری درباره اولویت های پیشنهادی وزیر جدید راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل هوایی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه مسئولیت های وزارت راه و شهرسازی بحث ناوگان صنعت هوایی است. ، که وضعیت خوبی ندارد. در حال حاضر حدود 100 فروند هواپیما در حال بهره برداری داریم و مابقی به دلیل مشکل تامین قطعات یدکی فعال نیستند.
وی افزود: از سوی دیگر به دلیل بحث تحریم ها و عدم ورود هواپیماهای جدید ناوگان هوایی منسوخ شده است و در دو سه سال آینده اگر راهکارهای جدیدی ابداع نشود دچار مشکل خواهیم شد. . .
این کارشناس صنعت هوانوردی با بیان اینکه در چند سال اخیر برنامه ریزی منظم و خوبی برای افزایش و یا نوسازی ناوگان هواپیما صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: نوع سیستم مدیریتی در صنعت هوانوردی باعث شده ایرلاین ها نتوانند. برای به دست آوردن نقدینگی کافی برای تعمیرات هواپیما. طبق تحریم ها، قوانینی برای ورود قطعات هواپیما به کشور باید وضع شود و هواپیماهایی که به قطعات نیاز دارند می توانند تحت نوسازی اولیه قرار گیرند.
منظری تاکید کرد: تا یکی دو سال آینده دیگر نمی توانیم از هواپیمای بوئینگ ام دی استفاده کنیم. مثل هواپیماهای توپولف که چند سال پیش از رده خارج شدند. بنابراین باید جایگزین مناسبی برای MD داشت.
وی تامین داخلی قطعات هواپیما را محدود دانست و گفت: با وجود اینکه دانش فنی کشور از نظر تعمیر و نگهداری بسیار توسعه یافته است، اما ظرفیت بالایی برای تامین قطعات هواپیماهای موجود ندارد.
این کارشناس صنعت هوانوردی با اشاره به انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از دو سال از عمر دولت فعلی باقی مانده است و وزیر راه و شهرسازی باید حدودی هزینه کند. شش ماه. آشنایی با نمونه کارها در وزارت زیرساخت های اقتصادی به نام راه و شهرسازی است که دامنه آن بسیار گسترده است.
منظری ادامه داد: شاید بهتر باشد حوزه حمل و نقل را از مسکن جدا کنیم. به خصوص در شرایط فعلی که به طور کلی بحث ساخت چهار میلیون واحد مسکونی مطرح است و از مذاکرات دیروز نمایندگان مشخص بود که توجه آنها عمدتاً معطوف به حوزه مسکن است. بنابراین، بخش حمل و نقل را می توان نادیده گرفت. درست است که تعداد مسافران در حمل و نقل هوایی کم است، اما از اهمیت استراتژیک خاصی برخوردار است.
وی با ابراز امیدواری از حضور متخصصان و نیروهای ویژه در حوزه هوانوردی، گفت: فکر می کنم وزیر قبلی زمان زیادی به حوزه هوانوردی ندادند.
منظری ایجاد شرکت ها و موسسات در داخل کشور را راهکاری برای تامین منابع برای نوسازی صنعت هوانوردی می داند و گفت: معمولا شرکت ها و موسسات مالی در دنیا هستند که اقدام به خرید هواپیما می کنند و به صورت اقساطی در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار می دهند. ما به دلیل مشکل تحریم ها نمی توانیم از نهادهای بین المللی استفاده کنیم. بنابراین باید چنین نهادی را در داخل ایران ایجاد کنیم. بانک ها ممکن است بتوانند منابع مالی برای این منظور فراهم کنند. در غیر این صورت خود شرکت های هواپیمایی فرصت مالی ندارند.
انتهای پیام







حتما بخوانید:
پیشنهاد کسب و کار کوچک برای جویندگان کار

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagrabetebetgeciktirici hapOmeglejoybetMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsüvebahis