سهم پایین بخش خصوصی در سودآوری حمل و نقل ریلی




سهم پایین بخش خصوصی در سودآوری حمل و نقل ریلی

افزایش دادن:

رئیس اقتصاد – دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی با بیان اینکه راه آهن موظف به تعیین تعرفه بر اساس فرمول اعلام شده شورای رقابت است، گفت: در صورتی که بخش خصوصی شریک و رقیب شرکت راه آهن باشد. این شرکت نرخ رشد را پایین‌تر می‌داند، اما اگر انحصار 100 درصد باشد، با در نظر گرفتن نرخ‌های رشد بیشتر. که بخش عمده ای از درآمد در بخش حمل و نقل ریلی را برای دولت تشکیل می دهد.

سبحان نظری با اشاره به اطلاعیه هیئت رقابت شرکت راه آهن گفت: هیئت رقابت برای اولین بار در سال 1400 اعلام کرد که بازار خدمات برق کششی لکوموتیوهای باری راه آهن یک بازار انحصاری است و راه آهن از قدرت غالب برخوردار است. موضوع همچنین شامل تعیین فرمول تعیین قیمت خدمات لکوموتیو می شود و راه آهن نیز باید این آیین نامه را رعایت کند. اما اخطار هیئت مسابقات مربوط به عدم تمکین شرکت راه آهن به دستور این هیئت در سال گذشته است.
وی اظهار داشت: حدود 70 درصد بازار حمل و نقل ریلی در اختیار راه آهن دولتی و حدود 30 درصد در دست بخش خصوصی است. وی افزود: با این حال بخش خصوصی اجازه فروش مستقیم خدمات را ندارد. با توجه به تعاریف فنی در شرکت راه آهن، بخش خصوصی مجبور است لوکوموتیو خود را به این شرکت اجاره دهد تا بتواند این خدمات را در بازار بفروشد، به همین دلیل بخش خصوصی قادر به برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان این سرویس نیست و بنابراین باید هر بهایی را بپردازد تا توسط راه آهن پذیرفته شود.
نرخ اعلام شده توسط راه آهن کمتر از فرمول هیئت مناقصه است
دبیر اتحادیه شرکت های حمل و نقل ریلی ادامه داد: از سال گذشته راه آهن طبق فرمول اعلام شده شورای رقابت ملزم به نرخ گذاری شده است اما این کار را انجام نداده و نرخی که تعیین می کند کمتر از نرخی است که تعیین می کند. تعیین می کند. با استفاده از این فرمول قابل محاسبه است. نرخ اعلامی راه آهن در سال گذشته 117 تومان معادل 1170 ریال به ازای هر تن کیلومتر بار ریلی بود در حالی که طبق فرمول شورای رقابت این رقم باید 1290 ریال یعنی 10 درصد بیشتر از نرخ اعلامی راه آهن می بود.
نظری ادامه داد: راه آهن امسال نرخ خدمات لکوموتیو معیار را 1580 ریال تعیین کرده است که مطمئناً بالاتر از نرخ محاسبه شده با فرمول بررسی شده در هیئت مناقصه است. البته این رقم هنوز محاسبه نشده است چرا که قرار است این محاسبات توسط کارگروهی در جلسه ای با مدیریت راه آهن انجام شود اما متاسفانه راه آهن به این تکلیف شورای رقابت عمل نمی کند. دلیل اصلی اخطار هیئت مسابقات این است که چرا راه آهن به این دستور عمل نمی کند.
دبیر انجمن صنفی کارگران راه آهن گفت: اتفاقاً در حوزه ای که بخش خصوصی وجود ندارد، راه آهن نسبت به سال گذشته درصد رشد بیشتری داشته است. برای نرخ لکوموتیو که سهم 30 درصدی در بخش خصوصی است، افزایشی که نسبت به سال گذشته اعمال کردند، 35 درصد بوده است. درصد 90 درصد متغیر است و برای بارهای اصلی به طور متوسط ​​حدود 50 درصد افزایش اعمال شده است. .
نظری خاطرنشان کرد: یعنی وقتی بخش خصوصی شریک و رقیب یک شرکت راه آهن است، آن شرکت نرخ رشد را کمتر می‌داند، اما وقتی به تنهایی و 100 درصد انحصار دارد، این رقم را بیشتر می‌داند. . ; اینها تصمیماتی است که تضمین می کند که بخش عمده درآمد در بخش ریلی به دولت تعلق می گیرد.
رابطه شرکت راه آهن با بخش خصوصی قطع شده است
وی با بیان اینکه ارتباط شرکت ریلی و بخش خصوصی به هم خورده است، افزود: این شرکت ارتباط خوبی با بخش خصوصی نداشته است که ما تشخیص دهیم مشکل آنها چیست و آن موضوع نیز هدف ماست و ما آنها نیز هستیم. به وزیر راه هم نامه نوشت و اعتراض کرد». در حالی که هر ساله راه آهن با رایزنی با بخش خصوصی نرخ لکوموتیو و شبکه ریلی را تعیین می کرد، زیرا بخش خصوصی نیز در این بازار فعال است و باید انگیزه کار داشته باشد.
دبیر اتحادیه ریلی ادامه داد: راه آهن طی یک سال گذشته و در زمان مدیرعاملی جدید این جلسات را متوقف کرده و تمایلی به تعامل با بخش خصوصی ندارد در حالی که این اقدام نیز غیرقانونی است. در بخشنامه معاونت رئیس جمهور خطاب به سازمان های دولتی آمده است که در صورت اتخاذ تصمیمی که منافع بخش خصوصی را تحت تأثیر قرار دهد، موظف به گفتگو و محاسبات کارشناسی با بخش خصوصی تا حصول توافق مشترک هستید. . محقق شد که متاسفانه نشد و ما نیز به رفتار راه آهن اعتراض داریم.
نظری در پاسخ به این سوال که آیا اخطار شورای رقابت در تغییر تعرفه خدمات لکوموتیو بخش خصوصی موثر است، گفت: شورای رقابت یک نهاد قدرتمند در کشور است و جدا از قوه مجریه، قدرت قضایی نیز دارد. شورای رقابت یک قاضی هم دارد که می تواند به عنوان دادگاه عمل کند و بدون مراجعه به دادگاه های دیگر تصمیم بگیرد. منتظر ظرفیت بالای این تاسیسات هستیم و امیدواریم راه آهن به زودی این سفارش را بپذیرد.
انتهای پیام







حتما بخوانید:
پروژه های نهضت ملی مسکن با میانگین پیشرفت 30 درصدی به یک میلیون واحد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesKamagrasu tesisatçısıkameralı su tesisatçısıgünübirlik turlargeciktirici hapEvlilik Büyüsügates of olympus oynaSweet Bonanza OynaEvde Paketleme İşi İstanbul