سیاست های لغو هواپیمایی چیست؟




سیاست های لغو هواپیمایی چیست؟

افزایش دادن:

فصل اقتصاد – پس از صدور اولین بلیط برای هر پرواز، در صورتی که پرواز در هر زمانی به دلایل تجاری لغو یا لغو شود، شرکت هواپیمایی باید سریعاً از طریق پیامک یا ایمیل به مسافران دارای بلیط معتبر اطلاع دهد.

حقوق مسافر مجموعه ای از خط مشی ها، توصیه ها، استانداردها، قوانین و مقرراتی است که الگوی رفتاری شرکت هواپیمایی و افراد درگیر در پروازها را تدوین می کند و هدف آنها تضمین حقوق مادی و معنوی و احترام به کرامت مسافران در این فرآیند است. از سفر هوایی ضمن اینکه اجرای این بسته حمایتی برای تمامی شرکت های هواپیمایی الزامی است. در همین راستا آیین نامه حقوق مسافران هوایی در فروردین 1393 مورد بازنگری قرار گرفت و آخرین ویرایش آن اخیراً در آذرماه سال جاری اعلام شد.
بر اساس این قاعده، در رابطه با کنسل یا لغو پرواز توسط شرکت هواپیمایی، شرکت هواپیمایی ابتدا باید تمامی بررسی های لازم را از نظر حجم تقاضا، زمان پرواز و روزهای مناسب هفته، قیمت رقابتی بلیط در انواع مختلف انجام دهد. کلاس های کرایه (RBDs) و به طور کلی مصلحت و صرفه اقتصادی پرواز در هر یک از مسیرهای پروازی را تعیین کرده و با قانع شدن به مصلحت و صرفه اقتصادی پرواز، باید اقدام به فروش بلیط با مشخصات مندرج در آن کند. شرایط قرارداد او با مسافر
پس از صدور اولین بلیط برای هر پرواز، در صورتی که پرواز در هر زمانی به دلایل تجاری کنسل یا لغو شود، شرکت هواپیمایی باید فوراً با ارسال پیامک، لغو یا لغو پرواز را به مسافر(های) دارای بلیط معتبر اطلاع دهد. پیام از طریق تلفن یا ایمیل، عمل و مدارک آن را ظرف دو سال پس از لغو یا لغو پرواز نگه دارید.
هرگونه ارتباطی مشروط به ارائه و درج یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل صحیح و فعال هنگام رزرو بلیط است.
برای اطلاع از لغو یا لغو پرواز به مسافر، شرکت های هواپیمایی باید در اسرع وقت ارتباط برقرار کنند و پیشنهادات لازم مانند پروازهای جایگزین، بازپرداخت وجه را از طریق تماس مستقیم با مسافر یا ارسال ایمیل ارائه کنند.
نتیجه عدم موافقت مسافر با دریافت وجه بلیت چیست؟
در صورتی که مسافر با دریافت وجه بلیط موافقت نکند، در صورتی که علیرغم در دسترس بودن بلیط تایید شده، رسیدن به موقع به سرویس چک این و وجود مدارک لازم سفر، شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافر خودداری کند. در این پرواز به دلیل کندی و عدم موافقت مسافر به صورت داوطلبانه، در این صورت شرکت هواپیمایی موظف است مسافر را در اسرع وقت توسط شرکت هواپیمایی خود یا سایر شرکت های هواپیمایی با توقف یا مستقیم به مقصدی که در بلیط ذکر شده است بفرستد. پرواز در همان کابین یا بالاتر از هواپیما (تجاری یا برتر) مطابق با مدارک و شرایط مسافر.
در صورتی که هیچ یک از اقدامات جبران خسارت شرکت هواپیمایی رضایت مسافر را نداشته باشد، مسافر می تواند در دادگاه های ذیصلاح شکایت کند.
اگر هواپیما به دلایل فنی یا عملیاتی مجبور به بازگشت به فرودگاه مبدا شود، در صورت انصراف مسافر از پرواز، پول بلیط باید به طور کامل به مسافر بازگردانده شود. اگر مسافر مایل به پرواز باشد، شرکت هواپیمایی باید با استفاده از شرکت هواپیمایی خود یا سایر خطوط هوایی در همان کابین بلیط اصلی، هماهنگی های لازم را برای اعزام مسافر به مقصد در اسرع وقت انجام دهد.
در صورتی که ایرلاین اقدامات لازم را برای اعزام مسافر انجام ندهد و مسافر مستقیماً بلیت جایگزین بخرد، مشروط بر اینکه کابین یکسان باشد و پرواز جایگزین در اسرع وقت انجام شود، شرکت هواپیمایی اصلی باید بلیط جایگزین را به ایرلاین بپردازد. مسافر به آرامی
در صورت امکان اعزام مسافر در کمترین زمان ممکن با استفاده از خطوط هوایی خود در کابین بالاتر (تجاری یا ممتاز)، با پرداخت غرامت بهای اصلی بلیط، مسافر با بلیط جایگزین ارسال می شود. در صورتی که امکان اعزام مسافر در کمترین زمان ممکن با استفاده از خدمات شرکت هواپیمایی دیگر در کابین بالاتر (تجاری یا پریمیوم) وجود داشته باشد، مسافر باید بلیط جدید خریداری کرده و مدارک شرکت هواپیمایی اصلی را پس از پرواز ارائه دهد. پس از تایید، او اصل پرداخت بلیط را ظرف 48 ساعت دریافت می کند.
اگر مسافری پرواز را کنسل کند چه اتفاقی می افتد؟
اگر به دلایل فنی یا عملیاتی هواپیما مجبور به فرود در فرودگاه جایگزین شود، در صورت لغو پرواز در آنجا، شرکت هواپیمایی موظف است مسافر را به فرودگاه مبدأ یا مقصد بلیط مسافر توسط شرکت های هواپیمایی خود بفرستد. یا سایر خطوط هوایی موجود در فرودگاه. در عوض، اقدام کنید. اگر مسافری به هر دلیلی پرواز خود را کنسل کند، شرکت هواپیمایی باید ظرف مدت 48 ساعت مبلغ بلیط را به مسافر مسترد کند، همچنین باید زمان اطلاع رسانی به مسافر را برای پیگیری یا بررسی شکایت ثبت کند.
هر گونه شتاب یا تاخیر در زمان پرواز از زمان صدور بلیت تا روز پرواز باید سریعا به مسافر اطلاع داده شود. اطلاع رسانی باید ابتدا از طریق ارسال پیامک یا ایمیل یا تماس مستقیم با مسافر انجام شود. مسافر مجاز است با توجه به برنامه سفر خود زمان پرواز جدیدی را انتخاب کند.
در صورت عدم موافقت مسافر با زمان جدید و تمایل به سفر در زمان اولیه، شرکت هواپیمایی مربوطه باید مسافر را انتخاب و با حداقل اختلاف زمانی به ایرلاین دیگری با همان زمان پرواز منتقل کند. منطقی و قابل قبول برای مسافر. در صورت عدم موافقت مسافر با زمان جدید و انصراف از پرواز، باید کل مبلغ بلیط خریداری شده بدون کسر هزینه به مسافر برگردانده شود.
در صورت عدم اطلاع مسافر و حضور وی در فرودگاه مطابق با بلیط صادر شده، در این صورت ایرلاین صادرکننده بلیط باید با مسافری که از پرواز خودداری شده است (Pax Boarded Denied) رفتار کند. در صورت امتناع یا عدم پذیرش تصمیمات مربوطه توسط شرکت هواپیمایی، مسافر می تواند طبق شرایط اعلام شده در این بند اقدام کند و شرکت هواپیمایی موظف به اخذ مدارک و پرداخت هزینه های مربوطه می باشد.
انتهای پیام







حتما بخوانید:
»چه کسی در تیم میامی در تیلور سوئیفت غایب بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagrabetebetgeciktirici hapOmeglejoybetMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsüvebahis