لوکوموتیوهای بخار تعمیر نشده آفت حمل و نقل ریلی هستند




لوکوموتیوهای بخار تعمیر نشده آفت حمل و نقل ریلی هستند

افزایش دادن:

بخش اقتصاد – انتقاد مدیر کل راه آهن از لکوموتیوهای تعمیر نشده و نوسازی لکوموتیوها که اخیرا هیات رقابت در رابطه با تعیین تعرفه خدمات لکوموتیو به راه آهن هشدار داده است.

سیدمیاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن چندی پیش به عمر 50 تا 60 ساله برخی از خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: خطوط ریلی هر 15 سال یکبار نیاز به بهسازی و بازسازی دارد و اگر این بهسازی صورت نگیرد، خواهیم داشت. مجبور شوند سرعت لوکوموتیوها را کاهش دهند. به عنوان مثال در سال های گذشته مسیر قطار تهران-مشهد 15 ساعت بود، اما اکنون به 11 ساعت کاهش یافته است، زیرا با بهبود خطوط توانستیم سرعت لکوموتیوها را کاهش دهیم.
صالحی امروز همچنین با اشاره به وضعیت ضعیف اقتصادی صنعت ریلی در سال های اخیر و همچنین بیماری کرونا که باعث توسعه ناکافی صنعت ریلی به ویژه در بخش مسافری شده است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون تقویت راه آهن در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه در چند سال گذشته بسیاری از لکوموتیوها تعمیر نشده و لکوموتیوها نوسازی نشدند و بیش از 2000 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران بخش فنی بخش لکوموتیو وجود داشت.
این در حالی است که بنگاه های لکوموتیودار برای تعیین تعرفه خدمات لکوموتیو مشکلات زیادی داشتند. در همین راستا سال گذشته شورای رقابت تصمیماتی در خصوص تعیین تعرفه خدمات لکوموتیو و دستور «تعیین تعرفه خدمات لکوموتیو بخش خصوصی» را تصویب کرد.
با وجود این چندی پیش شورای رقابت اعلام کرد که علیرغم تصویب این بخشنامه و ابلاغ آن به شرکت راه آهن در سال گذشته، این بخشنامه همچنان اجرایی نشده است که این امر موجب بدتر شدن انحصار و بدتر شدن کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی شده است. بر این اساس شورای رقابت به راه آهن سراسری در خصوص عدم رعایت این دستورالعمل هشدار داد.
عدم رعایت حکم شورای رقابت از سوی شرکت راه آهن از جمله تضاد نقش مدیریتی و سیاسی مدیرعامل راه آهن و نقش عملیاتی وی در بازار خدمات حمل و نقل ریلی وجود دارد که باید حل شود. . این درگیری از آنجا به وجود آمد که مدیرعامل شرکت ملی راه آهن به طور همزمان معاون وزیر راه و شهرسازی است. بنابراین تلفیق مسئولیت های نظارتی، مدیریتی و سیاست گذاری مدیرعامل یک شرکت راه آهن با مسئولیت های درآمدزایی و تجاری شرکت ملی راه آهن تضادی ایجاد می کند که نمی تواند مسئولیت های سیاست گذاری و تجاری را به گونه ای انجام دهد. به سایر فعالان بازار آسیب نمی رساند.
بنابراین کاهش تعداد واگن های مسافری، کاهش سرعت لکوموتیوها و عدم سرمایه گذاری در صنعت ریلی را می توان از دلایل کمبود قطارهای مسافری دانست، اما با وجود هشدار شورای رقابت به شرکت راه آهن در خصوص تعیین تعرفه خدمات لکوموتیو، این شرکت هنوز به این حساب پاسخ نداده است.
انتهای پیام







حتما بخوانید:
حل بهتر مسئله با مفهوم همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesKamagrasu tesisatçısıkameralı su tesisatçısıgünübirlik turlargeciktirici hapEvlilik Büyüsügates of olympus oynaSweet Bonanza OynaEvde Paketleme İşi İstanbul