بررسی سئو سایت رقبا کاربردی
معرفی 12 مورد از بهترین ابزارهای بررسی سئو رقبا یاس وب
این ابزار همچنین به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی پرکاربردی که رقبا از آنها برای جذب ترافیک استفاده میکنند را شناسایی کنید و با استفاده از آنها، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو مثل گوگل بهتر کنید. در مرحله دوم لازم است قدرت رقبای خود را در کلمات کلیدی موردنظر بررسی کنید و به اصطلاح بدانید که سختی کلمه کلیدی چقدر است. اگر با یک رقیب قدرتمند سر و کار داشته باشید، ممکن است شانس بسیار کمی برای شکست دادن آن داشته باشید. با بررسی این عوامل متوجه نقاط ضعف رقبا میشوید و میتوانید با استفاده از آنها برنده رقابت باشید. مثلاً شکست دادن یک سایت قوی که رتبه سوم گوگل را در یک کلیدواژه دارد، سختتر از شکست دادن یک سایت ضعیف است که در همان کلیدواژه، رتبه دوم گوگل را به دست آورده است.
اچرف همچنین یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل بک لینک سایت رقبا است. در همین تب و از قسمت backlink می توانید لیستی از بک لینک های سایت رقیب را بررسی کنید. کار با این ابزار ساده است و در حال حاضر یکی از بهترین های ابزار آنالیز سایت است. اگرچه SpyFu در برخی موارد، اطلاعات دقیقی از تعداد جستجوهای کلمات کلیدی به زبان فارسی ارائه نمیدهد، اما همچنان یک ابزار قدرتمند برای تحلیل جامع رقبا در حوزه سئو و تبلیغات دیجیتال محسوب میشود. این ابزار میتواند شما را در تدوین استراتژیهای مؤثرتر برای بهبود رتبهبندی سایت و جذب ترافیک ارگانیک یاری کند. این ابزار به شما کمک میکند تا در بازار رقابتی سئو، یک گام جلوتر باشید و رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کنید.
هنگامی که لیست رقبای خود را پیدا کردید، بفهمید کدام وب سایت ها تاکنون از همه موفق ترند. URL ها را در SimilarWeb تایپ کنید و نمای کلی از بازدید ماهانه و سایر آمارهای آنها خواهید داشت. با تحلیل رقبا می توان به اطلاعاتی همچون کلمات کلیدی موثر نوع و کیفیت محتوا منابع لینک دهی و استراتژی های سوشال مدیا دست یافت. این اطلاعات نه تنها به بهبود استراتژی سئوی شما کمک می کند بلکه به افزایش ترافیک و ارتقای رتبه سایت نیز می انجامد. آنچه هر ابزار سئو را از دیگر ابزارها متمایز می کند، مقدار داده موجود است که می توانید برای حل مشکلات سایت مشتری و همچنین شناختن نقاط ضعف و قوت رقبا، به آنها اعتماد کنید.
خوشحال خواهیم شد نظر خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هر گونه کپی برداری به هر نحو از محتوای سایت ، توسط تیم یاس وب پیگیرد قانونی دارد. صرفه جویی در زمان، بهره وری بیشتر و داشتن داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه از ویژگی های همه این ابزارهای سئو است. LinkResearchTools ابزار تحقیق لینک است و به عنوان یکی از پیچیده ترین و جامع ترین ابزار لینک سازی فهرستی جامع از پیوندهای خزیده شده سایت دارد. پیشنهاد می کنم با ابزار SpyFu Backlink Kombat مقایسه سایت هایی است که رقیب مستقیم شما نیستند را انجام دهید تا فرصت های جدید را کشف کنید.
شما برای بهره مندی از بهترین ابزار سئو سایت یعنی سرچ کنسول، نیازی به کدنویسی ندارید. اما در صورت نزدیک بودن استراتژی های محتوایی به یکدیگر، میتوان دست به کار شد و از این کلمات کلیدی برای تقویت سئو سایت خود استفاده کرد. قابلیت دیگری که ابزار Semrush دارد، مربوط به آمار بک لینک های سایت رقیب است. آنالیز بک لینک سایت رقیب با این ابزار به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در تحلیل سایت رقبا، استفاده از گوگل برای شناسایی رقیب یکی از سادهترین و مؤثرترین روشها است.
این یکی از مزایای استفاده از ابزار های بررسی رقبا است در ادامه به بررسی بیشتر مزایای بررسی رقبا خواهیم پرداخت. چگونه می توانیم از بک لینک های رقبا استفاده کنیم؟ابزارهایی مانند Ahrefs و Moz Pro به شما امکان می دهند که بک لینک های رقبا را شناسایی کنید و از همان سایت ها برای دریافت لینک استفاده کنید. این ابزار که قبلاً به عنوان سئو وردپرس شناخته می شد، افزونه ای برای سایتهای وردپرسی است که به شما کمک می کند محتوایی که می نویسید با بهترین روش ها تا نتایج برتر موتور جستجو کاملاً سازگار باشد. Yoast SEO ضمن نوشتن مقالاتی در مورد وردپرس، بررسی می کند که معیارهای SEO برای نوشتن محتوا مانند طول مقاله رعایت می شوند، متن دارای تراکم کلمات کلیدی، برچسب های متا و توضیحات مقاله مناسب است. این سرویس فاقد توابع از جمله مدیریت کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا است، اما از نظر ایجاد پیوندها متمایز است و از این جنبه مرجع است.
کلمات کلیدی مثل خرید یخچال یا اجاق گاز، در این حوزه بسیار رایج و پرکاربرد هستند. اما در همین حوزه، تکنولوژیهای جدیدی وارد بازار شده که بدون شک سایتهای کمتری در حال بهینهسازی با کلیدواژههای آن هستند؛ مثلاٌ هواپز یا نوشابه ساز. با تمرکز کردن بر این کلیدواژهها و بهینهسازی محتوای سایت بر اساس آنها، به سرعت به نتیجه دلخواه خواهید رسید. درواقع شما با استفاده از شکاف محتوایی، میتوانید از نقطه ضعف رقبا برای پیشرفت خودتان استفاده کنید. قطعاً شما بزرگترین برندهای حوزه فعالیت خودتان را میشناسید، اما رقبای شما فقط آنها نیستند.
به همین دلیل، در ادامه، مهمترین و کاربردیترین امکانات و ابزارها که اتفاقا کمتر شناختهشدهاند، معرفی میشود. Pro Rank Tracker به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی با رابط کاربری بسیار جذاب است که به عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته می شود. اگر دوست دارید تا با بررسی SERP و همچنین کلمات کلیدی به داده های درست و کاملا واقعی دسترسی پیدا کنید، حتما از این سرویس استفاده کنید. این سرویس می تواند تصویر کاملی از کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجوگر را بر اساس نرخ کلیک و… را نشان دهد و همچنین می تواند داده های موبایل و سیستم های دسکتاپ را به صورت کامل تجزیه و تحلیل کند. یکی از ابزارهای بررسی سئو رقبا برای رتبه سئو و ویژگی های مختلف یک سایت، SEMrush است. این ابزار که امکانات بسیاری برای ردیابی رتبه در اختیار شما قرار می دهد، حتی می تواند رقبای محلی شما را براساس منطقه کاری شما پیدا کند و مشخص کند که از چه روش هایی در حال بهبود رتبه سئو خود هستند.
یکی از ویژگیهای خوب یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت این است که سرعت صفحه را با استفاده از دادههای میدانی اندازهگیری میکند که هر زمان که شخصی از وبسایت شما در گوگل کروم بازدید میکند، ضبط میکند. دادههای میدانی تجربیات کاربران واقعی را در دسترسی به صفحات شما در دستگاههای واقعی منعکس میکند و بینش دقیقتری را در مورد اینکه چگونه بهینهسازیهای شما بر عملکرد واقعی تأثیر میگذارد، ارائه میدهد. هدف اصلی کارشناس سئو هر وبسایتی این است که آن را در کلمات کلیدی و مهم برای کسبوکار (صاحب وبسایت) به خط اول نتایج گوگل برساند. هر چه کلمات کلیدی سختتر باشد (یعنی رقابتیتر باشد)، سئو سایت سختتر است. چون باید وبسایتهای رقیب بیشتری را پشت سر گذاشت تا به صفحهی اول و خط اول رسید.
با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، میتوانید بهترین درآمدها را از شغلهای بسیار مناسبی به دست بیاورید. همچنین، با استفاده از SEMrush میتوانید فرصتهای جدیدی برای کسب ترافیک ارگانیک شناسایی کنید و استراتژیهای رقابتی مؤثرتری را در پیش بگیرید. با تعریف این تگ، گوگل همچنان صفحه را خزش میکند؛ اما وقتی به تگ noindex میرسد، تصمیم میگیرد آن را ایندکس نکند. این یعنی Crawl Budget صرف بررسی صفحه شده، اما خروجی خاصی (مانند ایندکس شدن) ندارد. اما اگر صفحهای را در Robots.txt مسدود کنید، گوگل آن صفحه را نمیخزد. صفحات وب در حالت ایدهآل باید به ترتیب میزان اهمیتشان کرال شده و این روند با بیشترین سرعت ممکن انجام شود.
بودجه خزش (Crawl Budget)، تعداد صفحاتی است که رباتهای گوگل (Googlebot) میتواند در یک بازه زمانی مشخص، بخزد. منظور از خزش (Crawling) فرایندی است که در آن، رباتها اطلاعات صفحات وب را بازدید و جمعآوری میکند. در این صورت، ۲۵ روز طول میکشد تا گوگل کل صفحات را کرال کند و این زمان زیادی است! حالا فرض کنید همین وبسایت با پیادهسازی تکنیکهایی که پایینتر آنها را میبینید، کرال باجت را به ۱۰۰۰ صفحه در روز برساند و کل وبسایت را در ۱۰ روز کرال کند. بهاینترتیب میتوان گفت بودجه خزش این وبسایت بسیار مطلوب است.بودجه خزش (Crawl Budget)، تعیین میکند که گوگل چهقدر برای صفحات ما ارزش قائل است و چهقدر منابع را به آن اختصاص دادهاست.
ابزار گفتهشده به شما امکان میدهد تا تغییرات در ترافیک سایت رقبا را پیگیری کنید. این اطلاعات برای ارزیابی اهمیت وبسایت رقبا در صفحات نتایج جستجو بسیار مفید است. AWR Cloud مجموعه ای از ابزارهای SEO را ارائه می دهد که تمرکز آنها بر ترکیب سهولت استفاده با ردیابی SEO است. AWR Cloud برای کارکردهایی مانند مدیریت کلمات کلیدی، دریافت اطلاعات در مورد آن و تجزیه و تحلیل پیوندها و دامنه ها به پیوند با ابزارهای Google نیاز دارد. سرویس SpyFu دارای تجربه کاربری برتر است ، همچنین دارای ابزارهایی برای محاسبه ROI و ادغام بین تیم بازاریابی و تیم فروش است. اما تعداد سایت ها و پیوندهای بایگانی شده کمتر از سایر ابزارهای جستجوگرها است.
مارکت موس به صفحات مهم با امتیاز بیشتر را بررسی میکند و یک نمای کلی از موضوعات کلیدواژه ارائه میدهد. ابزار سئو MarketMuse یک ابزار تحلیل محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی است که در کل گردش کار ایجاد محتوا، از تحقیق گرفته تا خلاصه محتوا و موارد دیگر، عمل می کند. بنابراین، این ویژگی در ابزار تجزیه و تحلیل Inlinks SERP که برروی 10 نتیجه ابتدایی گوگل تمرکز دارد، قابل توجه است. اما به نظر من، آنچه واقعاً مهم است 10 نتیجه جستجوی برتر است زیرا هر سایتی در 100 یا حتی 10 نتیجه ابتدایی گوگل رقیب نیست. سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل SERP برای تجزیه و تحلیل خود به 100 تا از 5000 لینک برتر نگاه می کنند. این ابزار یافتن پیوندها را با جستجوی معمولی، مانند افزودن TLD آسان میکند، اما میتوانید پیوندهایی را که چندین سایت مشترک دارند، پیدا کنید.
این ابزارها اطلاعات قابلاعتمادی از استراتژیها و نقاط ضعف و قوت رقبا فراهم میسازد. ابزار Moz Pro با امکانات پیشرفته ای برای رتبه بندی کلمات کلیدی تحلیل بک لینک ها و ارزیابی صفحات کمک بزرگی به تحلیل رقبا می کند. Majestic دارای ابزارهای متعددی برای بایگانی پیوند، نظارت و تجزیه و تحلیل دامنه، با قابلیت های پیشرفته است که به عمق معماری سایت نفوذ می کند. از جمله مزایای این سرویس این است که تحلیل های خاصی را ارائه می دهد که ایده گرفتن از قابلیت اطمینان وب سایت و تاریخچه پیوندهایی که به آن مراجعه می کنند را امکان پذیر می کند. با این حال، توانایی تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات در موتورهای جستجو و مطالعه عملکرد آنها را فراهم نمی کند. علاوه بر این، می توان آن را با ابزارهای دیگری مانند Google Analytics تلفیق کرد.
این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک میکند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics میتوانید دادههای پنهانشده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامهریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. همانطور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبهبندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیونها صفحه کدامها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک میکنند.
اگر میخواهید در این عرصه پیشرفت کنید و در نتیجهگیریهای موتور جستجو موفق باشید، بدون شک تحلیل رقبا بخش ضروری از برنامهریزی سئوی شما خواهد بود. از قدیم بسیاری از کسب و کارها برای بررسی رتبهای که دریافت کردند، به الکسا مراجعه میکردند. در واقع الکسا یک سیستم آماردهی جهانی است که سایت شما را در بین تمامی وبسایتهای رقبا امتیازدهی میکند. الکسا یک ابزار آنالیز کننده ترافیک وبسایتهاست که زیرمجموعه شرکت آمازون است. این سایت به کاربران اطلاعات مفیدی از میزان ترافیک و میزان بازدید ارائه میدهد و براساس میزان محبوبیت سایتها را رتبه بندی میکند. اگر همچنان به دنبال ابزار دیگری برای آنالیز سایتهای رقبا هستید، ابزار SimilarWeb نیز یکی از دیگر از گزینههای کاربردی است.
برای چک کردن سئو وبسایت ها میتوانید از سایت هایی مانند سمراش، سلکتک، Ahrefs و یا SimilarWeb استفاده کرد، اما باید بررسی کنیم در روند تجزیه و تحلیل فعالیت های سئویی رقبا چه ابزارهایی بیشتر به کمک شما میآید. جواب این سؤالات به شما کمک میکند تا روشی مناسب را انتخاب کرده و وضعیت سئو سایت خود را بهتر کنید. اما کارایی این آنالیز ها زمانی بیشتر میشود که درباره فعالیت سایتهای رقیب شما باشند؛ نه هر سایت اینترنتی دیگر. پس ابتدا باید سایت های رقیب خود را مشخص کنید تا بتوانید نسبت به آنالیز آن ها اقدام کنید. برای این کار از ابزارهایی که در ابتدای مقاله معرفی کردیم، استفاده کنید. اما بخش Keyword Gap این نرمافزار به شما این اجازه را میدهد که ۵ کلمه کلیدی خود را با سایت رقیب مقایسه کرده و نقاط مشترک خود را شناسایی کنید.
Woorank یکی از ابزارهای کارآمد برای بررسی و تحلیل سایت رقبا است که با ارائه گزارشهای جامع، به شما کمک میکند تا وضعیت فنی و محتوایی سایتهای مدنظر را به دقت بررسی کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تا با تحلیل کلمات کلیدی، بکلینکها، و سایر پارامترهای سئو، نقاط قوت و ضعف سایت خود را شناسایی کرده و بهبود ببخشید. SpyFu یکی از ابزارهای کارآمد برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک میکند تا استراتژیهای بازاریابی دیجیتال آنها را شناسایی و از آنها بهرهبرداری کنید. با استفاده از SpyFu، شما میتوانید کلمات کلیدیای را که رقبا برای رتبهبندی در موتورهای جستجو استفاده میکنند، شناسایی کنید و بررسی کنید که چه میزان از ترافیک سایت آنها از طریق این کلمات کلیدی تأمین میشود. این فرآیند به شما کمک می کند تا نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای رقبای اصلی را شناسایی کنید.
سرویس Rank Ranger به عنوان یک سرویس نوظهور و بسیار کاربردی به عنوان ابزار بررسی سئو رقبا شناخته می شود که وب سایت های بسیاری از آن بهره می برند. اما سوال اصلی اینجاست که در ارزیابی رقبا پس از شناسایی آن ها به چه المان هایی باید توجه کنیم. به طور کلی آنچه که باعث پیشرفت و رشد شما در هر زمینه ای می شود وجود رقبای پرتلاش، با اراده و مصمم در فعالیت کاری می باشد. چونکه ما در آن صورت میتوانیم همواره در جایگاه اول باقی بمانیم زیرا هیچ رقیبی نداریم. یکی از نکاتی که در خدمات سئو سایت پیگیری میشود شناسایی رقبا و آنالیز رفتار آنها در حوزه سئو سایت می باشد.
همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند . این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است . کارشناس سئو باید وبسایت و امکانات رایگان و پولی هر ۶ ابزار را بررسی و مناسبترین گزینه را برای پروژهای که در دست دارد، پیدا کند. این ابزار بیشک از حرفهایترین، پیشرفتهترین، پیچیدهترین و کاملترین ابزارهایی است که برای تحلیل بکلینکها میتوانید در بازار پیدا کنید. مهمترین ویژگی LinkResearchTools این است که این ابزار بکلینکهایی که از وبسایتهای کماعتبار و زرد (اسپم) به وبسایت داده شده و به سئو سایت لطمه میزند، شناسایی و disavow میکند. چون هم میتواند برای آنالیز بکلینکها از فیلتر کلمات کلیدی استفاده کند و هم فیلتر دامنه با پسوندهای خاص (مثل gov. یا ir.).
Monitor Backlinks در بازار جدید است، اما در حال حاضر شهرت زیادی کسب کرده است. می توانید بک لینک های مختلف رقبا را ردیابی کنید، دسته ای از بک لینک های منفی را فاش کنید و موارد با کیفیت را پیدا کنید. برای یک روش دقیق تر و عمیق تر از نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید نگاهی به الگوی تحلیل رقبای سئو Ahrefs بیندازید. اکنون که پاسخ دادیم تحلیل رقبای سئو چیست؟ وقت آن است که نگاهی به نحوه انجام تحلیل رقابتی در چند مرحله اساسی بیاندازیم. توجه داشته باشید که اینها متداول ترین مراحل هستند و می توانید بلافاصله آنها را اجرا کنید.
تعدادی ابزار های سئو وجود دارد که می تواند در بک لینک های رقبا، کلمات کلیدی، معرفی ها و موارد دیگر جستجو کند.اگر در SEO تازه وارد نیستید، با یک ابزار رایگان مانند SEMRush شروع کنید. این روزها کسب و کارها بخش زیادی از فعالیت خود را به شبکههای اجتماعی اختصاص دادهاند. شاید عجیب به نظر برسد، ولی سئوی سایت شما تا حد زیادی به نحوه فعالیتتان در شبکههای اجتماعی بستگی دارد. شبکههای اجتماعی ابزارهای قدرتمندی هستند که با استفاده از آنها میتوانید یک ارتباط منسجم و قوی با مخاطبانتان برقرار کنید و نتیجه این ارتباط را در ترافیک سایت خود مشاهده کنید. با بررسی فعالیت رقبای خود در شبکههای اجتماعی درمی یابید که چه محتوایی بیشترین بازخورد را دریافت میکند و چه پلتفرمهایی برای فعالیت شما بهترین نتیجه را در پی دارند. همچنین از موارد نارضایتی کاربران رقبا هم مطلع خواهید شد که میتواند عامل مهمی برای رقابت باشد.
همچنین این ابزار به شما روش های تحلیلی بسیار مناسبی را پیشنهاد می دهد که می تواند رتبه سئو سایت شما را بهبود ببخشد. البته این برنامه دارای پلن های اختصاصی نیز می باشد که با تهیه آنها به صورت ماهیانه می توانید از امکانات بسیار بیشتری نیز برای بررسی رقبای خود استفاده کنید. تجزیه و تحلیل رقبا یکی از مهم ترین اصول بازاریابی و سئو بحساب میآید و هر مدیر موفقی باید در مسیر پیشرفت کسب و کارش به آن بپردازد. این داده ها تا حدودی محدود هستند، اما یک تجزیه و تحلیل سریع را به شما نمایش میدهند. تحقیق بک لینک رقبا با SpyFu فوق العاده آسان است به راحتی براساس کلمات کلیدی میتوانید نتایج را فیلتر کنید.
این ابزار به دلیل توانایی بالا در تحلیل دقیق سایت، به شما این امکان را میدهد که با انجام بهینهسازیهای مناسب، از رقبا پیشی بگیرید و جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید. همچنین، این ابزار قابلیت ذخیره گزارشها به صورت HTML یا PDF را دارد که این امکان را فراهم میکند تا بتوانید تغییرات و بهبودهای انجامشده را به صورت مستند دنبال کنید. این افزونه همچنین به شما این امکان را میدهد که به راحتی محتوا و ساختار سایت خود را بهینهسازی کرده و در مقابل رقبا، عملکرد بهتری داشته باشید. با توجه به سادگی استفاده از AIOSEO و امکانات پیشرفتهای که ارائه میدهد، این ابزار برای هر کسبوکاری که بر روی پلتفرم وردپرس فعالیت میکند، انتخابی مناسب است. در این بخش، به معرفی ۱۰ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا میپردازیم. هرکدام از این ابزارها ویژگیها و کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت تا شما بتوانید بهتر با عملکرد آنها آشنا شوید.
این برنامه لینک های حذف شده، ریدایرکت شده و همچنین لینک های فالو و نوفالو را به شما نشان دهد و هرکدام را به راحتی ارزش گذاری می کند. ابزارهای بررسی سئو رقبا LRT علاوه بر بررسی لینک وب سایت های دیگر، می تواند داده های شما را نیز آنالیز کند. یکی از ویژگیهای برجسته Woorank علاوه بر تحلیل سئو، اطلاعات دقیقی درباره تعاملات کاربران در شبکههای اجتماعی و منابع ترافیک وبسایتها ارائه میدهد که برای تقویت استراتژیهای بازاریابی دیجیتال بسیار مفید است. تحلیل رقبا فقط برای سئو نیست، بلکه به شما کمک میکند تا کمپینهای بازاریابی دیجیتال بهتری طراحی کنید. با بررسی محتوا، لینکها و حتی نوع تبلیغات آنها، میتوانید کمپینهای تبلیغاتی مؤثرتر و هدفمندتری اجرا کنید.
فرآیند تحلیل به صورت پایهای و با بررسی عنوان سئو و توضیحات متا شروع میشود. شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. لینکهای شکسته (Broken Links)، به لینکهایی گفته میشود که مقصد آنها یک صفحه مشکلدار (اغلب با ارور 404) است و دنبالکردن آنها هیچ ارزشی ندارد.
در این مقاله، به بررسی هرم سئوی تقی مولوی و عناصر کلیدی آن میپردازیم. متا تایتل اولین جایی است که در صفحه نتایج گوگل نظر مخاطب را به سایت و محتوای شما جلب میکند. شاید درباره تاثیر اولین برخورد (First Impression) در علم روانشناسی چیزهایی شنیده باشید. باید گفت که عنوان سئو نیز اهمیتی برابر با اولین برخورد ما با افراد در علم روانشناسی را دارد، پس لازم است در نوشتن آن دقت کافی داشته باشید. حالا که صفحه رتبهبندی شده، همهچیز آماده است تا وقتی کاربر کوئری مد نظر خود را وارد میکند، صفحات در رتبههای مناسب به او نشان داده شود.
شناسایی استراتژیهای موثر سئوتحلیل سایتهای رقیب به شما کمک میکند تا استراتژیهایی را که آنها برای کسب رتبههای بالاتر استفاده میکنند، شناسایی کنید. این استراتژیها میتوانند شامل انتخاب کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا، استفاده از لینکهای داخلی و خارجی و حتی فعالیتهای مرتبط با شبکههای اجتماعی باشند. تحلیل و بررسی رقبا در سئو همان ابزاری است که این اطلاعات کلیدی را در اختیار شما قرار میدهد و موفقیت شما را تضمین میکند. در واقع یکی از روشهای یادگیری سئو، الگو گرفتن و بررسی عملکرد سایتهای موفق است. استفاده از ابزارهای مناسب برای تحلیل رقبا به ما کمک خواهد کرد تا بهترین نتایج را کسب کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید تا فرآیندهای آنالیز رقبا و ابزارهای لازم را بررسی کنیم.
یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این است که چگونه SpyFu تشخیص می دهد که قوی ترین صفحات وب برای دریافت لینک هستند. ابزار Serpstat در دو نسخه پولی و رایگان ارائه میشود و که قسمت رایگان آن با ثبت نام به شما 7 روز مهلت تست میدهد و پلنهای پولی آن از ماهانه 50 دلار شروع می شود. وقتی روی یک دسته کلیک کنید، این ابزار فیلتری را ارائه می دهد که در آن می توانید یک کلمه، یک عبارت و یا یک دامنه اضافه کنید تا همه پیوندهای مربوطه را پیدا کند. در زیر آن نمودار، بازنمایی بصری دیگری از بک لینک ها وجود دارد که توسط دسته های دامنه های ارجاع دهنده سازماندهی شده اند. این افزونه دارای دو نسخه پولی و رایگان است؛ که ورژن پولی آن، ابزارها و امکانات بیشتری دارد.
قبل از باز کردن محتوا و اطلاعات سایت رقبا، بفهمید که در واقع می خواهید چه چیزی را از این رقیب ها بیاموزید. در غیر این صورت، ممکن است در وب سایت های رقبای خود بیهوده وقت تلف کنید. وب سایت رقبا جایی که شما خود را با دیگران مقایسه می کنید و بیشتر و بیشتر به خود شک می کنید. این رقبات میتواند آنالیز سایت رقبا در سئو ، آنالیز سایت رقبا در محتوا و… باشد. تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال نقش مهمی دارد، با این حال اگر این کار را درست انجام ندهید و نقشه راه نداشته باشید، موفق نخواهید شد.
به کمک آن میتوان منابع ترافیک، رفتار کاربران، و عملکرد کلی سایت را بطور کامل مورد بررسی و تحلیل قرار داد و مقایسه کرد. معمولا افرادی مانند دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو از این ابزار استفاده میکنند زیرا اطلاعات مفیدی از ترافیک سایت، کلمات کلیدی برتر، و منابع ترافیک به شما خواهد داد. یکی از راههای اصولی که به ما در رسیدن به هدف درست کمک میکند بررسی و عملکرد رقباست. رقبا یعنی همان افرادی که نسبت به ما در جایگاه و موقعیت خوبی قرار گرفتهاند و افراد بسیاری آنها را دنبال میکنند. در واقع راه درست را پیدا کرده و در بازار رقابتی حرفی برای گفتن دارند. این رقبا همان همکاران ما هستند که به جای دوری و دشمنی با آنها باید درکنارشان قرار بگیریم با آنها تعامل کنیم، عملکردشان را تحلیل کنیم و از آنها در پیشبرد کارمان الگو بگیریم.
آنالیز محتوای سایت رقبا یکی از مهمترین قدم های آنالیز سایت رقبا است. در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم ٧ راه آسان را برای آنالیز سایت رقبا بررسی کنیم. هر چند برای آنالیز سایت رقبا ابزارهای زیادی به نام ابزارهای آنالیز سایت وجود دارند، اما ما میخواهیم در این پست به ٧ راه رایگان آنالیز رقبا بپردازیم. آنالیز سایت رقبا یکی از واجب ترین کارهایی است که هر وبمستر یا مدیر کسب و کاری باید با آن آشنایی داشته باشد. امروزه و در حال حاضر برای اینکه که از رقبا عقب نمانید، درک و رصد کردن کار رقبا خیلی به پیشرفت بیزنس شما کمک میکند. یکی دیگر از عواملی که گوگل در رتبهدهی به سایتها به آن توجه میکند، تجربه کاربری است.
Screaming Frog برای کار در سایت های بزرگ به دستگاهی کاملاً مشخص نیاز دارد. مجوز نرم افزار با مجوز رایگان با ویژگی های محدود سالانه 149 پوند هزینه دارد. سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از 7 ساله که بهصورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکند. سینا عباسی با تخصص و تجربهای که در حوزه سئو دارد، نگاه شما را به آموزش سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ تغییر میدهد. برخی دیگر ممکن است برای یادگیری نکات و نکات مربوط به تولید گزارش های سئو تجزیه و تحلیل رقبا با استفاده از نرم افزار وقت کافی نداشته باشند. با این حال، می تواند به سادگی نگاه کردن به آنچه رقبای شما انجام می دهند و سپس انجام آن را بهتر انجام دهد، باشد.
این ابزار برای بررسی تبلیغات رقبا و تاکتیکهای آنها برای بهرهبرداری از افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) بهنفع سئو سایتشان کاربردی است. Serpstat پلتفرم کامل و بسیار حرفهای برای تحلیل و بررسی وبسایت و تمام رقبایش است. از مزیتهای مهم این ابزار کامل و جامع بودن گزارشهای آن و همچنین بصریسازی بسیار جذاب اطلاعات و دادههاست. لینکز دارای یک تابع تجزیه و تحلیل SERP است که چندین نقطه داده را در مورد سایت ها در نتایج جستجو مانند موضوعات مرتبط معنایی و داده های هدف کاربر ارائه می دهد. شما با جستجوی هر عبارتی، سایت های نمایش داده شده در نتایج گوگل را همراه با یکسری تجزیه و تحلیل از آن لینک ها مشاهده خواهید کرد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/