سئو صفتی (Entity SEO) افزایش اعتبار برند با دانشنامه گوگل!

Entity انتیتی چیست؟ موجودیت در سئو چه نقشی دارد؟

هدف اصلی این است که موتور جستجو بتواند نه فقط کلمات، بلکه معانی و روابط میان آن ‌ها را درک کند. کلمات کلیدی مرتبط با محتوا باعث می‌شود محتوا در جستجوی کاربران در نتایج بالا قرار گیرد. گوگل برای این‌که بتواند به خوبی نیاز کاربران خود برطرف کند، به جای کلمات کلیدی، به مقصود و هدف جستجو کننده توجه می‌کند. در واقع محتوای ما باید نیاز کاربر را برطرف کرده و به جای کلمات کلیدی به هدف جستجو اهمیت دهیم. پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله Search Intent چیست بزنید تا اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت هدف جستجوی کاربر بدانیم. زمانی که در خشت اول سئو به سراغ تدوین استراتژی سئو می‌رویم باید به entity توجه کنیم.

استفاده از نو ایندکس در مواردی مانند صفحات تکراری، صفحات با محتوای کم‌ارزش یا صفحات آزمایشی مفید است. این نوع لینک‌ها معمولاً برای جلوگیری از اسپم و حفظ کیفیت نتایج جستجو استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، لینک‌های موجود در نظرات یا تبلیغات معمولاً نوفالو هستند. این لینک‌ها به وب‌سایت شما کمک نمی‌کنند تا رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجو کسب کند، اما می‌توانند به جذب ترافیک و افزایش شناخت برند کمک کنند. سئو فنی (Technical SEO) یا سئو تکنیکال بر روی جنبه‌های فنی وب‌سایت تمرکز دارد و شامل واژه نامه تخصصی سئو مانند بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات، ساختار URL و استفاده از پروتکل HTTPS است. همچنین، سئو فنی به بهبود ساختار سایت و نقشه سایت (Sitemap) کمک می‌کند تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی صفحات را ایندکس کنند.

برای مثال فرض کنید در همین مقاله که درباره چیستی و کاربرد entity در سئو است، یک پاراگراف درباره کاربرد entity در برنامه‌نویسی صحبت کنیم. زمانی که ربات‌های گوگل وارد یک صفحه می‌شوند بر اساس عنوان، تیترها و محتوای صفحه، موضوع صفحه را تشخیص می‌دهند. الگوریتم رنک برین موجب شد تا مفهوم کلیدی جایگزین مناسبی برای کلمه کلیدی شود. گراف دانش گوگل یکی از ابزارهای برجسته‌ای است که اطلاعات دقیق و ساختاریافته‌ای درباره انتیتی‌ها ارائه می‌دهد. اگر بتوانید محتوای خود را طوری بهینه کنید که در این بخش نمایش داده شود، اعتبار سایتتان به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. این کار به گوگل کمک می‌کند منظور دقیق شما را متوجه شود و نتایج مرتبط‌تری را به شما نمایش دهد.

در این راهنما، با موجودیت یا انتیتی (Entity) و تأثیر آن در تغییر نگرش گوگل و رتبه‌بندی نتایج آشنا شدید. بر اساس این رویکرد، گوگل دیگر قسمت‌های مختلف یک محتوا و حتی صفحات گوناگون وب‌سایت را به‌صورت مجزا آنالیز و بررسی ‎نمی‌کند! پاسخ شما نیز به این رویکرد، باید یک نگرش کلی و منسجم برای سئوی صفحات باشد که باعث ایجاد یک ارتباط معنایی بین کل متن یک محتوا و کل صفحات وب‎‌سایت می‌شود. گوگل برای معناشناسی و پیدا کردن انتیتی‌ها، از فناوری پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP) کمک می‌گیرد. در واقع این الگوریتم، اطلاعات معنی‌داری را از داده‌های بدون ساختار استخراج ‎می‌کند. در این مسیر از نالج گراف گوگل هم کمک می‌گیرد تا در نهایت وجود انتیتی‌ها و ارتباطشان را در یک محتوا درک کند.

استفاده از ریدایرکت 301 در شرایطی که یک صفحه حذف شده یا به آدرس جدیدی منتقل شده است، بسیار مهم است. در این نوع از اصطلاحات سئو ربات‌های موتور جستجو در یک دوره زمانی مشخص می‌توانند از یک وب‌سایت بازدید کنند و آن‌ها را ایندکس کنند. این بودجه تحت تأثیر عواملی مانند اندازه وب‌سایت، کیفیت محتوا و سرعت بارگذاری صفحات قرار دارد. بهینه‌سازی بودجه خزش می‌تواند به سئوکاران کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که صفحات مهم وب‌سایت به درستی ایندکس می‌شوند. چگالی کلمه کلیدی به نسبت تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در محتوای صفحه استفاده می‌شود به تعداد کل کلمات آن صفحه اشاره دارد.

اگرچه این مثال ارتباطات در یک گراف دانش را نشان می‌دهد، اما همین الگو در سطح صفحات وب نیز بین موجودیت‌ها وجود دارد و قابل بازتولید و مدل‌سازی است. موجودیت‌ها در پایگاه‌های داده تعریف می‌شوند، اما گوگل هنوز باید دانش موجودیت خود را برای داده‌های ساختارنیافته (مانند متون وبلاگ‌ها) ایجاد می‌کرد. بدین منظور، گوگل با همکاری شرکت‌های بینگ و یاهو، پروژه Schema.org را راه‌اندازی کرد تا این کار را انجام دهد. با تحلیل متون حاوی ارجاعات موجودیت‌ها، می‌توان فرآیند یافتن اطلاعات و حقایق جدید یا نیازمند به‌روزرسانی را تسهیل نموده یا حتی کاملاً به صورت خودکار درآورد. محققان به این مسئله به عنوان “مسئله غنی‌سازی پایگاه داده” اشاره می‌کنند که همین دلیل اهمیت لینک‌دهی به موجودیت‌ها است. این مقاله راه حلی برای چهار مشکل اصلی در یادگیری و اجرای سئوی موجودیت ارائه می‌دهد و می‌تواند به سئوکاران کمک کند تا به طور کامل بر رویکرد مبتنی بر موجودیت مسلط شوند.

این اصطلاحات به درک بهتر فرآیندهای سئو کمک می‌کنند و به سئوکاران این امکان را می‌دهند که استراتژی‌های مؤثری را برای بهبود رتبه‌بندی و تجربه کاربری پیاده‌سازی کنند. با تسلط بر اصطلاحات پرکاربرد سئو و آشنایی با تعریف اصطلاحات سئو که در این مقاله از روبیسا بیان شد، می‌توان به موفقیت در دنیای دیجیتال دست یافت. ریچ اسنیپت‌ها به نتایج جستجو اشاره دارند که اطلاعات اضافی و جذاب‌تری نسبت به نتایج معمولی ارائه می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند شامل تصاویر، امتیازها، قیمت‌ها و دیگر جزئیات باشد که به کاربران کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرند. استفاده از ریچ اسنیپت‌ها می‌تواند به افزایش نرخ کلیک (CTR) و بهبود تجربه کاربری کمک کند. این نوع از اصطلاحات سئو به سئوکاران کمک می‌کند تا بفهمند که آیا تگ‌های عنوان و توضیحات متا به اندازه کافی جذاب هستند یا خیر.

اگرچه سئو کلاه سیاه ممکن است در کوتاه‌مدت نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، اما خطر جریمه شدن و حذف از نتایج جستجو به شدت وجود دارد. هدف اصلی این سه راهکار، ارائه نتایج غنی‌تر و کامل‌تر از نیاز اطلاعاتی کاربر است. این کار از طریق شناسایی موجودیت‌هایی انجام می‌شود که ارتباط قوی و تنگاتنگی با درخواست کاربر دارند. با شناسایی این موجودیت‌ها و استفاده از آن‌ها در نتایج عبارت جستجو شده توسط کاربر، می‌توان نتایج غنی‌تر و نزدیک‌تر به نیاز واقعی اطلاعاتی کاربر به دست آورد. این امر منجر به بازیابی دقیق‌تر و مرتبط‌تر اطلاعات خواسته شده توسط کاربر خواهد شد. موجودیت‌ها Entities باعث درک معنایی نیاز اطلاعاتی کاربر و محتوای سند می‌شوند.

اگر واژه یا عبارتی در فهرست وجود نداشته باشد، لزوماً به معنای موجودیت نبودن آن نیست، اما معمولاً وجود یک موضوع در فهرست نشانگر موجودیت بودن است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در بالا سمت چپ، این موجودیت دارای انواع ویژگی‌های مرتبط با “ماهی” است که از آناتومی آن گرفته تا اهمیت و ارزش غذایی آن برای انسان‌ها را شامل می‌شود. آخرین راه برای پیدا کردن موجودیت ها، استفاده از ابزار Natural Language API  یا (NLP) است. این ابزار با هوش مصنوعی و فناوری پیشرفته خود، متن را پردازش کرده و انتیتی ها را مشخص می نماید. البته نسخه اصلی آن پولی است ولی در نسخه رایگان هم می توانیم موجودیت ها را مشخص کنیم.

نیازهای کاربران و الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر هستند. بنابراین، باید به‌طور منظم عملکرد محتوای خود را بررسی کنید و بر اساس داده‌هایی که از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا سرچ کنسول دریافت می‌کنید، تغییرات لازم را اعمال کنید. برای این کار، باید اطلاعات دقیق و جامعی درباره موضوع خود ارائه دهید و مطمئن شوید که سایتتان از نظر فنی مشکلی ندارد. همچنین، استفاده از داده‌های ساختاریافته و لینک دادن به منابع معتبر می‌تواند به این فرآیند کمک کند. حالا که انتیتی‌های خود را شناسایی کردید، باید محتوایی بسازید که تمام جنبه‌های مرتبط با آن‌ها را پوشش دهد.

تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. به‌عبارت‌دیگر، سرانجام، راه‌حلی بلندمدت برای حل معضل ماهیت مبهم زبان پیدا شده است.

Entity‌های مربوط به این هتل ممکن است شامل نام هتل، آدرس، شماره تلفن، امکانات، سرویس‌ها و نظرات مشتریان باشند. با شناسایی و معرفی این Entity‌ها به موتورهای جستجو، آنها قادر خواهند بود به صورت دقیق‌تر محتوا را درک کنند و در نتایج جستجو، اطلاعات مرتبط با هتل را به کاربران نمایش دهند. در ادامه مقاله همراه ما باشید؛ آموزشگاه سئو لرنو وب برگزار کننده تخصصی ترین دوره سئو در کشور می باشد. همانطور که در بخش «Entity» توضیح دادیم؛ گوگل با شناسایی انتیتی‌ها و روابط میان آن‌ها قادر است نتایج جستجو را دقیق‌تر و مرتبط‌تر نمایش دهد. در واقع، تاثیر Entity (موجودیت) در بهبود نتایج جستجوی گوگل به نحوه‌ی درک و پردازش اطلاعات توسط موتور جستجو بستگی دارد. گوگل بیش از پیش به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، از تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و داده‌های ساختاریافته استفاده می‌کند تا نتایج جستجو را دقیق‌تر و مرتبط‌تر با نیاز کاربر ارائه دهد.

SERP به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. سئوی خارجی (Off-page SEO) نیز گوگل را برای درک انتیتی‌‎ راهنمایی می‌کند. بک‌لینک گرفتن با انکر تکست (Anchor Text) «خرید پاوربانک شیائومی» یا «هندزفری بیتس» یا… برای این محتوا فکر خوبی نیست! چون این انتیتی‌ها به اندازه‌‎ کافی به این محتوا مربوط نیست.در واقع انتیتی‌های پاوربانک و هندزفری، نمی‌تواند به درک بهتر گوگل برای محتوای گوشی شیائومی کمکی کند. در عوض، برای مثال می‌توانید انکر تکست‌هایی را انتخاب کنید که شامل کلمه «موبایل» باشد؛ مانند «موبایل سامسونگ».

برای اینکه یک استراتژی درست برای سئو داشته باشید تا در آینده هم کارآمد باشد، باید برای خودتان نهاد بسازید و در حوزه خود ارتباط ایجاد کنید و شناخته شوید تا به یک انتیتی تبدیل شوید. شما باید بتوانید ببینید که چگونه می‌توانید موضوع را گسترش دهید و این‌ها را باید هنگام برنامه‌ریزی کمپین محتوا در نظر داشته باشید. برای مبحث «ماهی» می‌توانیم چندین موضوع دیگر از جمله ریشه‌شناسی، تکامل، آناتومی و فیزیولوژی، ارتباطات ماهی، بیماری‌های ماهی، حفاظت و اهمیت برای انسان را نیز اضافه کنیم. هر یک از این واژه‌ها و جملات می‌تواند فهم و درک گوگل از موضوع را تغییر دهد. هنگامی‌ که راجب یک موجودیت در محتوای خود صحبت می‌کنید هر واژه، جمله و یا پاراگرافی که به کار می‌برید و می‌نویسید اهمیت زیادی دارد.

من سعی کردم تمام اطلاعات موجود در مورد انتیتی ها را هرچند کم و ناقص، جمع آوری کنم، از تمام منابع که در دسترس داشتم کمک گرفتم و کلی مقاله به زبان های مختلف خواندم و ترجمه کردم. تمام تلاش من این است که بتوانم مفهوم انتیتی را توضیح دهم و بفهمیم که چه تاثیری در سئو دارند و در این مسیر موفق شدم و به چند تاکتیک برای بهبود سئو پی بردم. در حالی که این صفحه نمای کلی و عالی از موضوعات را ارائه می‌دهد اما می‌توانیم ایده‌های دیگری که از موضوعات مرتبط از نظر معنایی می‌آیند را نیز اضافه کنیم. به‌طور کلی شما با ارائه‌ی یک محتوای ارزشمند و کامل در رابطه با یک موضوع خاص می‌توانید وب‌سایت خود را در آن حوزه به عنوان یک مرجع معتبر شناخته کنید. این را باید به خاطر داشته باشید که گوگل به دنبال همان اطلاعات بازنویسی شده نیست. شما می‌توانید کارهایی که دیگران انجام می‌دهند را کپی کنید و عیناً آن‌ها را در محتوای خود بیاورید، اما دیگر نباید دنبال برتر شدن باشید.

شناسایی ارجاعات به موجودیت‌ها در متن و مرتبط کردن آن‌ها با مدخل متناظرشان در پایگاه‌داده، به عنوان “لینک‌دهی موجودیت” (entity linking) شناخته می‌شود. موجودیت‌ها باعث درک بهتر معنای متن، هم برای انسان و هم برای ماشین می‌شوند. اگرچه انسان‌ها با توجه به بافت می‌توانند ابهام موجودیت‌ها را حل کنند، اما این مسئله برای ماشین‌ها چالش‌برانگیز است. مدخل هر موجودیت در پایگاه‌داده، خلاصه‌ای از آنچه درباره آن می‌دانیم را ارائه می‌دهد. ویکی‌پدیا تنها یک منبع برای شناسایی موجودیت‌ها است و وجود یا عدم وجود یک مطلب در ویکی‌پدیا به معنای موجودیت بودن یا نبودن قطعی آن نیست. با این حال، ویکی‌پدیا به دلیل داشتن پایگاه داده بزرگی از موجودیت‌ها، بیشتر با همین موضوع شناخته می‌شود.

اما راه‌حل و مسیری که برای تولید چنین محتوایی آموزش یا نشان می‌دهند، چندان درست نیست. این اعتبار از جنس اعتبار دامنه نیست بلکه به پوشش موضوعی وسیع و جامع درباره‌ی یک انتیتی مربوط می‌شود. مقالات ویکی‌پدیا معمولا با یک مقدمه‌ی کوتاه شروع می‌شود که خلاصه‌ای از مقاله است و بیش‌از چهار پاراگراف نیست. شناسایی “مولانا” به‌عنوان شاعر ایرانی که با “شعر عرفانی”، “دیوان شمس” و “قرن 13 میلادی” مرتبط است. یک Entity یک شی یا چیز منحصر به فرد قابل شناسایی است که با نام(ها)، نوع(ها)، ویژگی ها و روابط با Entity های دیگر مشخص می شود.

به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، گوگل از انتیتی ‌ها و ارتباطات آن‌ ها استفاده می‌کند تا بفهمد محتوای یک صفحه درباره چیست. متن لینک شده به کاربران و موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره محتوای صفحه‌ای که به آن لینک داده شده، ارائه می‌دهد. استفاده از متن لینک شده مناسب می‌تواند به بهبود سئو کمک کند، زیرا موتورهای جستجو از آن برای درک موضوعات مرتبط استفاده می‌کنند. این محتوا نه برای مخاطبان آکادمی وبسیما مفید است و نه می‌تواند به ربات‌های گوگل در درک محتوای این صفحه کمک کند. از طرفی شاید ربات‌های گوگل موضوع صفحه را کاربرد entity در برنامه‌نویسی تشخیص دهند و در این حالت هیچ شانسی برای کسب جایگاه در کلمه‌ای مثل کاربرد entity در سئو نخواهیم داشت.

محتوای همیشه سبز در طول زمان ارزش خود را حفظ می‌کند و به طور مداوم برای کاربران مفید است. این نوع محتوا معمولاً شامل موضوعات عمومی و پایدار است که نیازهای کاربران را در طول زمان برآورده می‌کند. به عنوان مثال، مقالات آموزشی، راهنماها و نکات مفید می‌توانند به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته شوند. نمره اسپم یا Spam Score معیاری است که توسط Moz برای ارزیابی احتمال اینکه یک وب‌سایت به عنوان اسپم شناخته شود، استفاده می‌شود. این نمره بر اساس عوامل مختلفی مانند کیفیت بک لینک‌ها، محتوای کپی و رفتارهای مشکوک محاسبه می‌شود.

بر‌ همین‌ اساس است که کارشناسان سئو سایت باید وبسایت خود را برای موجودیت‌ها و مدل جدید جستجوی گوگل کاملا بهینه کنند. برای این کار علاوه‌بر رعایت اصول سئو محتوا باید استراتژی‌های دیگری را هم برای تولید محتوا دنبال کنند. این تغییر حرکت از مدل مبتنی‌بر کلمه‌ی کلیدی به‌سمت مدل مبتنی‌بر انتیتی‌ها برای بازیابی اطلاعات از سراسر وب و نمایش آن در نتایج جستجو است. علاوه بر این، به کارگیری اسکیما برای کسب‌وکارهای لوکال می‌تواند به ارتباط بیزینس با موجودیت‌های فیزیکی و جغرافیایی نزدیک کمک کند و احتمال دیده شدن سایت را در جستجوهای محلی افزایش دهد. سئو خارجی (Off-Page SEO) به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و استراتژی‌ها اشاره دارد که خارج از وب‌سایت انجام می‌شود تا اعتبار و رتبه آن در موتورهای جستجو افزایش یابد.

با شناسایی و تعریف دقیق Entityهای مرتبط، بهینه‌سازی محتوا و ساختار صفحات و استفاده از لینک داخلی و لینک خارجی موثر، می‌توانید محتوای خود را به شکلی بهینه‌تر برای موتورهای جستجو و کاربران ارائه دهید. امروزه، این موتور جستجوی پیشرفته تلاش می‌کند معنای عمیق ‌تر محتوا را درک کند و اینجاست که انتیتی وارد ماجرا می ‌شود. Entity به گوگل کمک می‌کند تا به‌ جای بررسی صرف کلمات، ارتباطات و مفاهیم را بشناسد. این یعنی شما می ‌توانید با ارائه اطلاعات دقیق‌ تر و مرتبط ‌تر، محتوایی تولید کنید که به ‌طور هوشمندانه ‌ای برای کاربران و گوگل ارزشمند باشد. نقشه سایت، ساختار وب‌سایت را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا صفحات وب‌سایت را بهتر خزش و ایندکس کنند. این فایل معمولاً شامل URLهای صفحات مختلف وب‌سایت و اطلاعات مربوط به آن‌ها است.

این نوع لینک‌ها به عنوان رأی اعتماد از سوی وب‌سایت‌های دیگر به شمار می‌روند و به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کنند. این اصول شامل بخش‌های مختلفی مثل تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی و خارجی، ساختار وب‌سایت و موارد دیگر می‌شود. در نتیجه در کمترین زمان ممکن، به رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنید. اگر برای محصول یا خدمات خود محتوای باکیفیت تولید کنید و از سئو به‌طور هوشمندانه استفاده کنید، می‌توانید در رتبه‌بندی‌های بالاتر قرار بگیرید. در واقع برای قرار گرفتن در صدر فهرست رقبای خود، اجرای دقیق اصول سئو در تولید محتوای شما ضرورت دارد.

اولین روشی که گوگل برای تعیین محتوای یک صفحه به کار می‌برد، تماماً متمرکز بر کلمات کلیدی بود. این لایه با کمک گراف‌های دانش و استخراج و ساختاردهی سیستماتیک داده‌ها در سراسر وب امکان‌پذیر شد. گوگل در کمتر از ۱۰ سال از ۵۷۰ میلیون موجودیت به ۸ میلیارد موجودیت و از ۱۸ میلیارد فکت به ۸۰۰ میلیارد فکت دست یافته است. بسیاری از افراد تازه‌کار در حوزه سئو با این سوال روبرو هستند که آیا انتیتی همان LSI است یا خیر؟ خیالتان راحت باشد، چرا که کل مفهوم و کارکرد Entity و LSI یکسان است. از قضا حرف حساب Entity نیز این است که متخصصان سئو بیخیال کلمه کلیدی شده و برای کاربران خود محتوای مفید تولید کنند.

برای مثال،‌ شناسایی «شکسپیر» به‌عنوان یک انتیتی،‌ به گوگل کمک می‌کند موضوعات مرتبط مانند «هملت» و «زمان الیزابت»‌ را لینک کرده و تجربه جستجو را غنی‌تر کند. استفاده از استراتژی‌های سئو مبتنی بر موجودیت‌ها موجب افزایش ترافیک، بهبود تجربه کاربری، کاهش رقابت و بهبود رتبه‌بندی سایت‌ می‌شود. همچنین، با استفاده از اسکیما و داده‌های ساختار یافته، می‌توان فرآیند شناسایی موجودیت‌ها را تسریع کرد و به موتور جستجو کمک کرد که محتوای شما را بهتر درک کند. شناسایی انتیتی‌ها به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد که نتایج جستجو را با توجه به مفهوم و Context محتوا تطبیق دهند و نتایج دقیق‌تری نمایش دهند. همچنین وجود انتیتی‌ها در ویژگی‌های جستجوی پیشرفته مانند گراف‌های دانش و Featured Snippets باعث می‌شود تا کاربران به سرعت به اطلاعات دقیق دسترسی پیدا کنند و تجربه کاربری بهتری را تجربه کنند. برای مثال، اگر به دنبال اطلاعاتی درباره «قانون گرانش» باشید؛ گوگل تشخیص می‌دهد که این عبارت با «ایزاک نیوتن» مرتبط است.

وب‌سایت‌های جدید معمولاً باید مدتی را در سندباکس بگذرانند تا اعتبار و اعتماد خود را در نظر موتور جستجو به دست آورند. دعوت به اقدام (Call To Action یا CTA) به عبارتی اشاره دارد که کاربران را به انجام یک اقدام خاص ترغیب می‌کند، مانند خرید، ثبت‌نام یا دانلود. این عبارات معمولاً در دکمه‌ها یا لینک‌ها قرار می‌گیرند و باید واضح و جذاب باشند. استفاده از دعوت به اقدام مناسب به افزایش نرخ تبدیل و بهبود عملکرد وب‌سایت کمک می‌کند. حذف از فهرست گوگل (De-index) به فرآیندی اشاره دارد که در آن یک صفحه وب از پایگاه داده موتور جستجو حذف می‌شود و دیگر در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شود. این فرآیند می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله محتوای بی‌کیفیت، نقض قوانین گوگل یا درخواست خود وب‌مستر انجام می‌شود.

در کنیبالیزیشن چندین صفحه از یک وب‌سایت برای یک کلمه کلیدی مشابه بهینه‌سازی شده‌اند و در نتیجه، این صفحات با یکدیگر رقابت می‌کنند. این وضعیت می‌تواند منجر به کاهش رتبه‌بندی و ترافیک هر یک از صفحات شود، زیرا موتورهای جستجو نمی‌توانند تشخیص دهند که کدام صفحه باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. اسپم برین یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که توسط گوگل برای شناسایی و مقابله با محتوای اسپم و بی‌کیفیت توسعه یافته است. این الگوریتم به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای غیرمعتبر و فریبنده را شناسایی کنند و از نمایش آن در نتایج جستجو جلوگیری کنند. اسپم برین با استفاده از یادگیری ماشین و تحلیل داده‌های بزرگ، می‌تواند الگوهای محتوای اسپم را شناسایی کند و به طور مداوم بهبود یابد.

بحث محتوا و معماری درست آن، پیش از گسترش مفهوم انتیتی هم در بهینه‌سازی وب‌سایت (Website Optimization) مطرح بود. طراحی خوشه‌ای (Pillar-Cluster) محتواها می‌تواند راهنمایی بزرگی برای درک انتیتی‎‌ها توسط گوگل باشد. این طراحی می‌تواند مباحث را در قالب خوشه‌های نیت (Intent Clusters) پوشش دهد.ربات‌های گوگل یک محتوا را ردیابی کرده و از محتواهای بالادستی‌ هم برای درک بهتر موضوع همین محتوا استفاده می‌کند. بنابراین سعی کنید محتواها را دسته‌بندی کرده و آن‌ها را به‌صورت خوشه‌ا‌‎ی طراحی کنید. لینک‌سازی داخلی (internal link) باید بین صفحاتی انجام شود که موضوع آن‌ها به‌نوعی یک انتیتی برای یکدیگر محسوب می‌شود.

این داده‌ها در قسمت‌هایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وب‌سایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده می‌شود. در سئو سنتی که مبتنی‌بر کلمات کلیدی است، تمرکز اصلی بر بهینه‌سازی محتوا و وبسایت برای کلمات یا عباراتی است که کاربران ممکن است در نوار جستجوی موتور جستجو بنویسند. با استفاده از نشانه ‌گذاری ‌های Schema.org، می ‌توانید انتیتی ‌های وب ‌سایت خود را برای گوگل واضح‌ تر کنید. این داده ‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا اطلاعات شما را بهتر تفسیر کنند. نو ایندکس (NO-INDEX) یک دستور است که به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که نباید یک صفحه خاص را ایندکس کنند. این دستور معمولاً در متا تگ‌های HTML یا فایل robots.txt قرار می‌گیرد و به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر روی محتوای ایندکس شده داشته باشند.

این موجودیت‌ها می‌توانند شامل اشخاص، شرکت‌ها، مکان‌ها، محصولات، رویدادها و سایر موارد باشند. در سئو، مفهوم Entity مرتبط با تشخیص و شناسایی این موجودیت‌ها در محتوا و رابطه آنها با سایر عناصر وبسایت است. تشخیص و شناسایی اینتیتی Entity‌ها در محتوا اهمیت زیادی در بهبود سئو دارد. وقتی موتورهای جستجو می‌توانند به طور دقیق Entity‌ها را شناسایی کنند، می‌توانند محتوا را بهتر درک کنند و به صورت دقیق‌تر در نتایج جستجو نمایش دهند. این به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت و با دقت بیشتری به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

اکثر مقالات ویکی‌پدیا شامل یک متن مقدماتی یا “لید” هستند که خلاصه‌ای کوتاه از محتوای مقاله است ( معمولاً بیش از چهار پاراگراف نیست). این بخش باید به گونه‌ای نوشته شود که نظر کاربر را جلب کرده و علاقه‌مندی خواننده را به مطالعه مقاله برانگیزد. با وجود گذشت ۱۱ سال از انتشار این جمله معروف، هنوز بسیاری از افراد معنا و اهمیت واقعی این جمله را برای SEO درک نمی‌کنند. این جمله تلاشی بود تا نشان دهد گوگل دیگر یک الگوریتم ساده تشخیص کلمات کلیدی نیست و چیزهای پیچیده‌تری را درک می‌کند. این ابزار احتمالاً صدها موجودیت را برای هر متن پیدا می کند، اما تنها تعداد کمی از آنها امتیاز شاخص و عالی خواهند داشت.

این معیار به سئوکاران کمک می‌کند تا بفهمند که آیا کلمات کلیدی به طور مناسب در محتوا گنجانده شده‌اند یا خیر. به طور کلی، چگالی کلمه کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد تا از نظر سئو بهینه باشد. خرده نان  در لیست اصطلاحات سئو به کاربران کمک می‌کند تا مسیر خود را در یک وب‌سایت دنبال کنند. این سیستم به صورت سلسله‌مراتبی طراحی شده و معمولاً در بالای صفحات وب قرار می‌گیرد. خرده نان‌ها به کاربران نشان می‌دهند که در کدام بخش از وب‌سایت قرار دارند و به آن‌ها امکان می‌دهند به راحتی به صفحات قبلی برگردند. سئو کلاه سیاه معمولاً با اصول اخلاقی و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو در تضاد هستند و شامل تکنیک‌هایی مانند پر کردن کلمات کلیدی، لینک‌سازی غیرطبیعی و استفاده از محتوای کپی شده است.

راه سوم استفاده از منبع انتیتی گوگل و نمودار API  است که نسبت به روش های قبلی مزیت خاصی ندارد. بطور مثال سرچ می کنیم علی دایی، نتیجه آن یک پنل اختصاصی است و می توانیم متوجه شویم که علی دایی یک انتیتی است. جدول زیر خلاصه ای از انواع اطلاعات در مورد هر انتیتی که گوگل جمع آوری می کند. یکی از ایده‌های این بهینه‌سازی، ابهام‌زدایی از موجودیت، ویکی‌سازی و لینک‌دهی به موجودیت‌ است. این را بدانید همواره باید سعی کنید ابهام زبان و کلمات را برای گوگل رفع کنید. به این صورت که یک یا دو پاراگراف به محتوای خود اضافه یا از آن کم کنید و یا به صورت‌های مختلف آن را اصلاح کنید تا ببینید در کدام صورت امتیاز Salience بالاتری کسب می‌کند.

در واقع در آینده موتورهای جستجو مبنای رتبه‌بندی و حرکت خود را بر اساس معنا قرار می‌دهند. گوگل با معرفی قابلیت‌های یادگیری ماشینی و به کمک استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی نیمه ساختاریافته و ساختاریافته، توانست معنای کلمات کلیدی را درک کند. البته وجود یا عدم وجود یک مطلب در ویکی‌پدیا به معنای موجودیت بودن یا نبودن قطعی آن نیست. وقتی صحبت از موجودیت به میان می‌آید، هر پایگاه داده یا فهرستی که حاوی اطلاعات ساختار یافته در مورد موجودیت‌ها باشد، می‌تواند مبنای تعریف و شناسایی موجودیت‌ها قرار گیرد. با استفاده از SPO، موتورهای جستجو می‌توانند به سرعت تشخیص دهند که اپل یک شرکت فناوری است و این ارتباط را درک کنند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/